Nu var ...

... det ett bra tag sedan sist. Jag ska försöka att inte komma med en massa ursäkter men sanningen är att det är mycket roligare att vara ute och träna med vovvarna än att sitta framför datorn och skriva om att eller vad man har tränat.
Jag skulle vilja tacka de som följt oss och varit snälla nog att skriva i vår blogg. Tack, och jag lovar att försöka bättra mig vad det gäller denna biten.

Vad det gäller Nalas träning så går det mycket bra. Vi har spårat en hel del och det tycker hon är jätteroligt. Hon tycker det är så roligt att hon inte vill sluta spåra när spåret är slut. Hon har en fruktansvärd motor. Än så länge, till husses stora glädje, har Nala inte missat en enda pinne. Hon tom plockar upp dem och visar husse vad duktig hon varit. Detta ska ni veta har vi inte alls tränat på. Hon har bara gjort det från första början.
Det kliar väldigt när jag lägger spår, man vill ju testa gränserna, lägga lite svårare spår för varje gång. Jag har dock lilla Lisa som håller rätt på mig så att jag inte överdriver. Tack gumman. Lite har vi ökat iaf. Vi har lagt över väg/stig, på väg och stig. Enklare vinklar och även längden har ökat lite gran. Terrängen har varierat, men i stora hela har vi hållt oss till olika slags skogsterränger.

Lydnaden går lite trögare. Detta beror framförallt på Nalas envishet och husses perfektionism. Igår var vi för första gången på brukshundsklubben och tränade lite lydnad. Nala var till en början distraherad vilket är helt förståligt. Sedan gick det faktiskt riktigt bra. Vi avslutade med att testa lite hinder på agiltybanan, vilket Nala tyckte var jätteroligt.

Tack för denna gång och hoppas ni följer oss i fortsättningen med.

Här följer ett par bilder från i måndags när vi var med gammel-Lena m. familj nere vid Haväng!


Posing uppe på stenblocken



Busdags.... ;o)



"Puss på dig husse!"



Mer posing



"Nu är jag trött på detta, så nu flyger jag härifrån....!"



"Hon hoppade härifrån - dit...."



"Jag kommer husse....!!!"



Full fart



En liten Nala-nöfff!



Lite läskigt var det allt med vågorna nere vid Haväng....!



Springelispring, hit o dit...! :o)



Oooooch nu ropar husse igen...



"Så jag får väl springa dit!"



"Men jag ska allt bita honom när jag kommer ifatt honom!"



"Haha, inte går jag på några fotbollsfintar här inte...!



Söt flicka sitter och spanar ut över havet



Såååå söt!



"Ojdå, nu jagar de stora vovvarna mig - så jag sticker!"



Kommentarer
Postat av: Lisa & Gaia

Hehe... det var på tiden att det blev lite uppdatering här! Fortsätt nu med detta för vi är många som vill veta hur det går! ;o)



Mycket fina bilder från Haväng förresten...! Vem är det som har tagit dem!? ;o)

2009-08-07 @ 10:40:07
URL: http://www.hasslehoffs.com/gaia.htm
Postat av: Ina

Snurrhöna e jag. Min kommentar ligger på det andra blogg inlägget:P



Kram

Ina

2009-08-08 @ 15:13:11
URL: http://www.hoffemindi.se
Postat av: Syster Yster

Vilken crazy dogg!

2009-08-11 @ 16:48:11
Postat av: Pia

Vilka härliga bilder på en härlig valp! Lycka till med allt!



Pia

2009-08-26 @ 00:20:25
URL: http://www.hoffar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0